
SZÉKHELYSZOLGÁLTATÁS
PROFESSZIONÁLIS SZÉKHELYSZOLGÁLTATÁSRA VAN SZÜKSÉGE?Vegye igénybe virtuális iroda és székhelyszolgáltatásunkat már ma!
Székhelyszolgáltatás és virtuális iroda
Székhelyszolgáltatásra van szüksége?
Vállalatunk saját tulajdonú ingatlanában virtuális irodai szolgáltatást és székhelyszolgáltatást kínál hazai és külföldi magánszemélyeknek és vállalatoknak, leányvállalatoknak, telephelyeknek, fióktelepeknek és kereskedelmi képviseleteknek.
Amit a székhelyszolgáltatásról tudni érdemes
A 2017. július 1-jétől hatályos 7/2017 IM rendelet értelmében egy társaság székhelyéül olyan ingatlan szolgálhat, amely a megbízott székhelyszolgáltató kizárólagos tulajdonában áll, vagy amelyre a megbízott székhely szolgáltató cég használati jogát az ingatlan-nyilvántartásba bejegyezték
Ez alól egy kivétel van, azaz mégis nyújtható székhely szolgáltatás a fentiekkel ellentétben, ha a székhely szolgáltatónak nincs se a tulajdonában, se a használatában egyetlen ingatlan sem, akkor a székhely szolgáltatás gyakorlására szolgáló ingatlan tulajdonosa a végzendő székhelyszolgáltatáshoz előzetes írásbeli hozzájárulását adta és az alábbi feltételek valamelyike teljesül:
- a felek a számviteli törvény szerinti kapcsolt vállalkozások, jelentős tulajdoni részesedésű vállalkozások vagy egyéb részesedési viszonyban lévő vállalkozások,
- a megbízott a cég cégjegyzék adatai között, mint kézbesítési megbízott van bejegyezve, vagy
- a felek között a székhelyszolgáltatáson túlmenően tartós könyvvezetési megbízási jogviszony is fennáll, akkor végezhető a székhely szolgáltatás mégis.
Miről kell a székhelyszolgáltatás kapcsán megállapodni?
Azon iratokról (azok fajtáiról) , amelyeket a székhelyen kíván őrizni, rendelkezésre tartani (iratok, amelyet a székhelyen kell tartani: a cég cégiratait, hatósági engedélyeit, az adóhatósághoz történő adatbejelentési kötelezettségeivel összefüggő iratait, valamint a számviteli törvény szerinti beszámolóját jelenti). Ezeket az iratokat elkülönülten kell nyilvántartani.
- a cég cégtáblája az ingatlanon, közterületről jól látható helyen történő elhelyezéséről
- tételes és naprakész iratjegyzékről és ingóságra vonatkozó jegyzékről, mely tartalmazza azon iratokat és ingóságokat, amelyeket a szerződés alapján tart magánál a székhely szolgáltató
- gondoskodni kell a székhely szolgáltatónak a cégnek címzett postai küldemények székhelyen történő átvételéről és ennek tényéről egy munkanapon belül értesítenie kell a céget. Olyan postai szolgáltatás igénybevételének nincs helye, amely eredményeként a postai küldemény átvételére a székhelytől eltérő kézbesítési címen kerül sor.
- az állami adóhatóságnak kötelező bejelenteni a székhelyszolgáltatásra vonatkozó adatokat, így ezeket is tartalmaznia kell a szerződésnek.
A székhelyszolgáltatás előnyei
- nem szükséges ingatlant vagy irodát vásárolni / bérelni
- nincs szükség irodavezetőre vagy más adminisztratív személyzetre
- nincs szükség személyes jelenlétre